Wat zijn de ‘juridische gronden’ voor het gebruik van jouw gegevens?
Volgens de privacywetgeving (AVG/GDPR) moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de wettelijke afspraken tussen jou en Sunfactor, zoals bij het advies van je zonnesessie.
Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:
– Contact met onze klantenservice
– Bezoek van de Sunfactor-website
– Account
– Nieuwsbrief & e-mail
– Persoonlijk advies
– Acties
– Social media
– Beveiliging, wifi & camera’s
– Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief.
Wie heeft toegang tot jouw gegevens?
We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten of diensten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Sunfactor. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.
Hoe lang bewaren we jouw gegevens?
We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.
Hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen.
Camerabeelden van onze winkel bewaren we niet langer dan 4 weken. Tenzij we iets verdachts zien dat we verder moeten onderzoeken of de beelden langer bewaard moeten worden vanwege een andere wettelijke verplichting.
Inactieve klantaccounts verwijderen we na 7 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages.
Wanneer je een Sunfactor zontegoed hebt aangeschaft bewaren we je gegevens verplicht 7 jaar. Na die periode gebruiken we geanonimiseerde gegevens voor interne rapportages.
Als je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van personaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
Waar worden jouw gegevens opgeslagen?
We slaan je gegevens op in verschillende databases en hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen.
Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens.
Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo geregeld. Dat doe je via de link onderaan onze nieuwsbrief zelf.
Bij het aanpassen van je gegevens kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Zoal je kan voorstellen doen we dat ook bij onduidelijke verzoeken.
Heb je vragen of klachten?
Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van Sunfactor.
Mailen: klantenservice@sunfactor.nl
Schrijven: Balijelaan 18, 3521GS Utrecht, t.a.v. Data Protection Officer.
Wanneer je niet tevreden bent over hoe Sunfactor omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.
Wie is er verantwoordelijk voor je gegevens?
Sunfactor B.V.
KvK-nummer: 30118233
BTW-identificatienummer: NL00802702478B01
Contact informatie:
Bellen > 030-2898223
Mailen > klantenservice@sunfactor.nl
Schrijven > Balijelaan 18, 3521GS Utrecht